Bok till film 2014

Jag har upptäckt att det verkar vara väldigt mycket bra böcker som ska komma ut som film under 2014 (liksom alla andra år). Här är några som jag hittat och som jag gärna vill se, till vissa behöver jag dock läsa böckerna först.

 

In Secret – premiär 21 februari 2014

Alltså ”Theresé Raquin”. Med Elizabeth Olsen (tvillingarna Olsens lillasyster) i rollen som Therese, med Tom Felton som Camille och Oscar Isaac som Laurent. Jag älskar ju kostymdrama så tror att jag kommer att älska den här, trots att jag aldrig klarade av att ta mig igenom boken under gymnasiet… Valde att läsa ”Candide” istället.

Divergent – premiär 30 april 2014

The Fault in Our Stars – premiär 22 juni 2014

Jag gillar ju John Green för hans många jättebra internetcitat och videos och jag gillade verkligen ”The Fault in Our Stars” när jag läste den. Nu är det dags för filmen, så ta med näsdukarna! I rollen som Hazel ser vi Shailene Woodley och i rollen som Augustus ser vi Ansel Elgort. Här hade jag tänkt lägga in trailern, men då den spoilar typ hela filmen och det inte är en klassiker som ”Therésé Raquin” så lägger jag inte hit den.

Vampire Academy – premiär 13 juni 2014 (i Sverige)

Och usch usch usch på postern med They suck at school! Har de ens läst böckerna?

Dark Places – premiär 1 september 2014

Alltså, jag håller just nu på att läsa Gillian Flynns ”Dark Places”. Har nästan tagit mig igenom hela boken och oh, vad bra den är. Dock så känner jag hur jag blir mer och mer skärrad allt eftersom tidstämpeln i Patty Day och Ben Days kapitel närmar sig den där natten, natten den 3 januari 1985. Tror att jag väntar med att läsa mer i boken tills jag har sällskap, just nu måste jag sova ensam i Örnsköldsvik på grund av praktik på annat sjukhus. Inte optimal Dark Places-läsning för mig.

Med Charlize Theron i huvudrollen som Libby Day, med Christina Hendricks som Patty Day (alltså! jag kan verkligen se mig det!). Med Nicholas Hoult, Chloë Grace Moretz och Corey Stoll. Tror att det kan bli riktigt bra! Och nagelbitande.

Gone Girl – premiär 3 oktober 2014

Mockingjay part 1 – premiär 21 november 2014

Och tillåt mig bara säga: AAAAAAAAH! Natalie Dormer!!!!! IIIIH. Alltså, ja, jag är fortfarande kär i den kvinnan. Och nu är hon med i Mockingjay som Cressida. Se på hennes hår, så flawless.

Kommentera

