Lite episk musik som pepp

Okej, jag har inte bloggat på länge. Jag har haft en del saker för mig. Jag har flyttat (jag har nu en jättestor bokhylla i vardagsrummet!!!! jag är så glad!!). Jag har varit 3 veckor i Dominikanska republiken. Jag har slitit med plugget, hade 2 tentor i januari, en praktisk och en teoretisk. Jag har legat efter i skolan de senaste veckorna på grund av att flytten gjort att jag inte hunnit plugga som jag borde under de två första skolveckorna och jag kan absolut ingenting om kirurgi och fått börja om från noll.

Och jag har under hösten varit deprimerad. Eller kliniskt lätt deprimerad. Ingenting jag medicinerar för, men mer att jag har jättesvårt att ta tag i saker om jag har mer än en sak att göra och får lägga betydligt mer kraft på att koncentrera mig och orka ta tag i saker. Och detta har lett till att jag typ inte har läst något alls. När jag har ”vilat” så har det blivit att jag har suttit och spelat Candy Crush eller bara slösurfat, saker man inte behöver koncentrera sig på.

Men nu är det ändring på det. Det har börjat vända. Så därför, som inspiration till mig själv, ska jag bjuda på några av de mest episka musikögonblicket från TV.

Buffy the Vampire Slayer: The Final Fight

Ingen lista över episka musikögonblick utan denna. Jag får gåshud när jag lyssnar på den. Åh, det var länge sedan jag lyssnade på Buffy.

Battlestar Galactica: All Along the Watchtower


Alltså, det här kan vara ett av de roligaste ögonblicken någonsin i TV-serien, utöver att det var frakkin episkt. Min pojkvän, stort Bob Dylan-fans, fick en liten freak out över att de hade med en Bob Dylan-låt i serien eftersom de ju vanligtvis ALDRIG har med ”vanlig” musik, utan bara musikalisk. För mig var det jättejättekul, för han började med att klaga på att ”The Dylons” (som jag läst att de kallas, är bara underbart) upprepade ”There must be some way out of here” då och då under avsnittet och när Tyrol också sa det så fick han nog… och så fortsätter Tigh med ”Said the joker to the thief” och pojkvännen bara ”… eh… alltså det här är ju typ texten till All along the Watchtower de citerar”… och så fortsätter Sam med ”There’s too much confusion” och pojkvännen blir helt ”!!!!!Bob Dylan!!!! Bob Dylan!!!!”,. Och sen blir allt bara helt episkt och gåshudigt och så börjar de spela Bob Dylan covers. Det finns en mer episk version, men jag vill inte posta den då det är en kombination av två låtar och titeln på den andra är lite spoilig: http://youtu.be/BigolJfoANw

Jag måste bara ta och fortsätta min upphetsning över säsong tres säsongsfinal okej!?:  Alltså och sen säger Tigh ”My name is Saul Tigh. I’m an officer in the Colonial Fleet. Whatever else I am, whatever else it means, that’s the man I want to be. And if I die today, that’s the man I’ll be.” och går och ställer sig vid Adamas sida och säger att han kan lita på honom. Kan det bli mer episkt? JO. För Starbuck återvänder. STARBUCK! Starbuck är inte död! Starbuck kan vara den sista cylonen (med tanke på att hennes Viper sprängdes till bitar för något avsnitt sedan och hon nu är där helt oskadd). Men jag bryr mig inte, för Starbuck är tillbaka!!! (Hon är en så viktig del att jag hela tiden glömmer bort att hon var död. När Sam visade sig vara en cylon så var det första jag sa ”Aouch, Starbuck kommer inte bli glad när det visar sig att hon är gift med en cylon”… och kom inte ihåg att just ja, hon dog. Fast nu verkar hon vara tillbaka 😀 End of rant.

Game of Thrones: Rains of Castamere

Jag håller fast vid att det absolut bästa musikögonblicket eller de absolut mest episka avsnittsavsluten är i säsong 3s ”The Bear and the Maiden Fair” tätt följt av säsong 2s ”The Battle of Blackwater”. Vad har dessa två gemensamt? Jo, Rains of Castamere. I den första så skrider Jaime bort från Vargo Hoat-eller-vad-han-nu-heter-i-tvserien-nu-igen efter att ha hotat honom och Rains of Castamere börjar spelas. Bara underbart. I den senare kommer Tywin Lannister in i tronsalen och berättar för Cersei att Lannisters har segrat, cue Rains of Castamere – sången om hur man inte vill gå emot Tywin Lannister. Bara underbart.

One thought on “Lite episk musik som pepp

  1. om du visste vilket skutt jag gör varje gång jag ser att du har postat
    åååh buffy, nu fick jag en massa känslor, den scoren är bäst i världen
    och bsg musiken är helt underbar och hahah ååh vilken fin historia om er upptäckt av dylan låten i avsnittet xD

Kommentera

