Längtan # 1: Veronica Mars-filmen

Tänkte börja en liten följetong där jag ska berätta om saker jag längtar efter. Börjar med något som har glatt både mig och hela filmteamet – som det verkar – enda sedan det där Kickstarterprojektet drog in miljoner dollar. Jag pratar naturligtvis om Veronica Mars-filmen!

Jag hade tänkt göra ett inlägg om det så snart jag fick veta, men jag bloggade inte just då så det föll mellan stolarna, så glädjen får komma ut i bloggen nu.

DET BLIR EN VERONICA MARS-FILM!!!! YAY!!! 😀 😀 😀

Och inte blir det sämre av att den kommer redan 2014, så i värsta fall så har jag bara ett år kvar att vänta.

Varför denna otroliga pepp? Jag ska berätta det för er. Här kommer en liten kort lista, eftersom jag verkar oförmögen att skriva saker i löpande text just nu.

1. Jag älskar tv-serien. Det är den perfekta kombinationen av sass, snabb dialog, populärkulturreferenser och spännande historier. Tredje säsongen var inte särskilt bra, på grund av att tv-bolaget (om jag förstått det rätt?) ville att det skulle bli en serie som det var enklare att ”hoppa in i” när som helst, typ om du som tittare satt och zappade och hamnade i ”Veronica Mars” så skulle du ändå kunna se avsnittet, utan att det krävdes en massa förhistoria för att kunna hänga med i fallen. Så det blev flera mindre fall och inte den vanliga ”case of the week” och sedan invävt en massa ledtrådar och information om ”case of the season”. Ett format jag gillade bättre. Så ser verkligen fram emot att få återkomma till den vanliga sassynessen som finns i Veronica Mars-verse.

2. Jag är en LoVe-fan girl through and through, fastän jag inte gillar Logans uppförande när jag tar och tänker på vad han egentligen håller på med ofta (typ hallå tänk till!) och trots att de ofta verkar gräla på varandra (typ hallå kommunicera!). Och jag gillar inte slutet på tredje säsongen. För att jag ville ha ett annat slut. Så ser fram emot hur de löser det här. Och hoppas att Logan vuxit upp lite och bearbetat sina trauman litegrann så att det fungerar bättre.

(Typ bästa first kissen ever i tv:s historia)

3. Kristen Bell är awesome. Mina två (not so) secret girl crushes är Kristen Bell och Natalie Dormer, som jag nog nämnt en miljon gånger. Jag vill se mer av Kristen, som tyvärr har en benägenhet att välja roller i inte-så-bra-filmer.

4. Seriöst, det är inte bara Kristen. Tina Majorino är tillbaka som Mac. Jason Dohring är tillbaka som Logan. Enrico Colantoni är tillbaka som Keith Mars. Percy Daggs III är tillbaka som Wallace. Ryan Hansen är tillbaka som Dick Casablancas. Chris Lowell är tillbaka som Piz (ehm, jag gillade aldrig riktigt Piz, men är glad ändå). Francis Capra är tillbaka som Weevil. Madison Sinclair, Gia Goodman, Cliff McCormack, Leo D’Amato och Vinne Van Lowe kommer tillbaka. Det är rykten om att Troy Vandergraf, Parker Lee och Jackie Cook också kommer att vara med. Tyvärr finns det även rykten om att Duncan ska återvända… Inte lika glad över det.

5. Och de verkar lika glada över att det blir en film som vi är. De gjorde ju till och med en film för att få oss att donera till Kickstarter.


6. Joss Whedon gillar Veronica Mars. Så mycket att han faktiskt hade en liten roll som biluthyrare i andra säsongen.

7. TRAILERN! (Typ sista minuten). Verkar vara återträff på Neptune High. Veronica är fortfarande tillsammans med Piz (men goddammit varför då!?!?!?!) då han inte gick på Neptune High och alltså inte skulle varit där annars. Och de lyckas klämma in en Buffy-referens.

3 thoughts on “Längtan # 1: Veronica Mars-filmen

  1. Pingback: Längtan # 2: Catching Fire | Saras perspektiv

  2. Jag tänkte att när det är en film på gång så borde jag se om tv-serien. Swoosch sa det, så hade jag sett hela första säsongen på typ 4 dagar. Hade glömt hur bra den är. 🙂

    • Jag funderar på att se om den nu också. Hm, kanske är något att påbörja nu på kvällen. Är ensam hemma till 2-ish och borde ju hinna med ett par 3-4-5 avsnitt.

      Tycker verkligen om första säsongen. Kommer ihåg hur överlycklig jag blev av att se hur den inte var så där extremt Hollywoodtypiskt glammig – jag menar, den har inte den där riktigt uppfräschade och glammiga ytan där allt skiner och alla ser jättejättefräscha och tillfixade till tänderna hela tiden. Okej, hela gänget är attraktiva, men jag har alltid tyckt att första säsongen av VM har en känsla av äkthet som jag sällan sett i andra high school tv-serier.

Kommentera

