Bokinköp

Oops. 

Jag var på Bokia idag för att köpa en bok till en vän … men boken fanns inte inne. Så blev ingen bok till min vän. Däremot blev det två böcker till mig. Känns lite dumt att gå in på en bokaffär för att köpa en present och komma ut utan present, men med två tillägg till den egna bokhyllan.

Blev ”Gardens of the Moon” av Steven Erikson (för att jag såg ett blogginlägg om Malazan Book of the Fallen och blev än en gång sugen på att läsa serien) och ”Bring Up the Bodies” av Hilary Mantel, som jag hoppas att jag kan läsa utan att drabbas av det vanliga sammanbrottet för att Anne Boleyn framställs som en osympatisk bitch utan känslor.

7 thoughts on “Bokinköp

  1. Åh, gillar verkligen Malazanserien, så du har något att se fram emot om den faller dig i smaken, inte den lättaste fantasyserien att läsa… Tog ungefär halva boken innan jag fattade något första gången jag läste den.

    • Har hört att det tar ett tag innan man kommer in i den och att man kan förvänta sig att inte förstå någonting alls de första 200 sidorna, att sitta som ett frågetecken.

      Men hoppas att det ska vara värt det.

Kommentera

