Pocketshopshopping

Älskar Pocketshop. Var in i två butiker på min promenad till Stockholm C. Köpte 4 böcker, men det var bara god viljestyrka som hindrade mig från att storstorshoppa, fanns så mycket. Blev lite impulsköp –  när jag får såå många val så blir det bara att jag tänker ”aaargh, nu tar jag bara något!” och tar första bästa lovande bok.

På Pocketshop 1 så blev det fin utgåva av Oscar Wildes ”The Canterville Ghost, and Other Stories” samt ”Innan jag somnar” av SJ Watson, som jag först tänkt köpa på engelska men blev för snål.

På Pocketshop 2, där jag dessutom kom invandrande med min ”Jag är obegripligt intellektuell”-påse från Pocketshop 1, köpte jag lite YA-litteratur; ”Resten får du ta reda på själv” av Lauren Oliver samt ”Foxfire” av Joyce Carol Oates. Tur att jag har 6 h tågresa framför mig.

Gillar även det glädjande avskedet på Pocketshop 2, ”trevlig läsning! ”.

Kommentera

