Mumford & Sons

Igår kväll var jag på Annexet och såg ett av mina absoluta favoritband. Eller såg; hörde. Med mina 159 cm hade jag ibland lite svårt att se scen, men hade stundtals utmärkt utsikt över Marcus Mumford.

Åh, Marcus. Direkt den mannen öppnar munnen händer något magiskt.

Hur var konserten? Riktigt riktigt bra. Jag saknade Hopeless Wanderer, Lover’s Eyes, Sigh No More, I Gave You All och Not Without Haste, men inser ju att de inte kunde tagit med alla låtar. Finnd nig ingen jag hade velat byta ut (okej Lover of the Light kanske,  är inte överdrivet förtjust i den).

Bäst? White Blank Page eller Holland Road… eller när bandets svenska favoritband bjöds in på scen… och systrarna i First Aid Kit kom upp och körde The Lion’s Roar. Hade gåshud.

(Tändarna är verkligen utbytta… mot lysande mobilskärmar när folk filmar/försöker fota)

2 thoughts on “Mumford & Sons

    • Jag missade också att få när de först släpptes, men köpte av en flyktigt bekant som inte kunde gå pga skola 🙂

      Förhoppningsvis kommer de hit fler gånger! 🙂

Kommentera

