50shades fortsätter

Läser ”Fifty Shades Darker” på bussen. Har tagit mig 25 sidor på oroväckande lång tid – måste stanna ta djupa andetag varannan mening. Alla karaktärer är omänskliga idioter. Ana är extremare än New Moon-Bella, Christian är en patroniserande, avundsjuk skitstövel (som vanligt) och Jose har problem med gränser. Blir galen.

Update: Arrrgh! Christian har köpt företaget Ana jobbar för så att han kan ”se till att hon är säker”. INTE attraktivt. Håller på att smälla av.

2 thoughts on “50shades fortsätter

  1. Åh, du är tillbaka! 🙂 Vad roligt. Mindre kul att du har haft det jobbigt men jag är ändå riktigt glad att du skriver här igen.

    Visst är den boken riktigt, riktigt jobbig… Förstår inte alls hur så många kvinnor världen över kan tycka att den där smörjan är bra!? Just de där stalker-tendenserna får det att krypa i mig. Om jag eller någon jag känner skulle träffa en kille som gjorde allt det han gör för att få ha total kontroll så skulle jag ringa kvinnojouren bums.

    • Tack så mycket! Har varit väldigt inaktiv senaste månaden också, men det kommer bli bättre när jag får jullov 🙂

      Förstår det inte heller. Inte folk som har Christian Grey som idealkille… För visst, han är utomvärldsligt snygg, men det uppväger inte alla dåliga sidor. Jag har inget problem med att han gillar BDSM osv. etc. men hans personlighet ger mig mardrömmar.

Kommentera

