Om Expressen och SD

Läste Hannas inlägg om stormen kring SD just nu och stötte på den här kommentaren, som kan vara bland det bästa jag läst idag, för det är så sant:

Jag älskar fan Expressen nu. Alltså for real, de har gjort det här så grymt. Dag 1: Almqvist förnekar. Dag 2: OH OOOOOPS glömde vi nämna att vi hade film på det här? Sorry. Jimmie går ut och pratar om att de har den värsta dagen ever. Dag 3: DE TRAPPAR UPP MED JÄRNRÖRSFILMEN!?!?!?!?! Det här är briljant journalistik, I love it. Och jag brukar fan hata Expressen.” – Ell.

Sorry Ell för att jag publicerar din kommentar här, men det är en strålande analys av hur Expressen hanterat det hela. Gillar extra mycket att de först får Almqvist att förneka och sätta sig själv i en riktigt prekär sits och sedan sågar honom och hans trovärdighet vid fotknölarna dagen efter genom att publicera filmen. Blir nästan som underhållning. Kan nästan tänka mig hur less Jimmie Åkesson måste vara. Får mig att tänka på den här David Hellenius-sketchen (börjar vid 0:49):

Update: Och Expressen följer upp järnrörsfilmen och Kent Ekeroths ursäkt ”vi tog upp järnrören för att vi kände oss hotade” – med att publicera en ny film där SD:arna skrattar åt mannen och inte alls verkar speciellt oroliga. Alltså, jag undrar hur de har planerat det här egentligen. Typ ”vi publicerar den här delen – och då kommer de ge den här ursäkten, så publicerar vi nästa del som visar att deras ursäkt inte alls stämmer”.

One thought on “Om Expressen och SD

Kommentera

