Semesterläsning

Trevliga nyheter! I början av augusti åker jag, än en gång, en vecka till Mallorca med mamma för att vila upp mig efter en slitig sommar med mycket jobb inför en höst som nog kommer vara den slitigaste i mannaminne (säger bara; sjukdomslära.  En termin. 100000 sjukdomar).

Mindre trevliga nyheter; nästan alla böcker jag vill ha med mig befinner sig 40 mil bort i Umeå. Ooops, det tänkte jag inte på när jag packade inför sommaren. Därför har jag med nöd och näppe – och en snabb beställning till Adlibris – skrapat ihop en hög med böcker inför resan.

Med mig till Mallorca följer:

The Viscount Who Loved Me” av Julia Quinn – fortsätter att läsa romanceserien om syskonen Bridgerton. Perfekt på stranden.

The Broken Kingdoms” av N.K Jemisin. Ehm. Har ingen aning om vad den kommer att handla om, men ”The Hundred Thousand Kingdoms” var ju riktigt bra och jag hoppas att vi i alla fall får se en skymt av de gamla karaktärerna igen. Och, eh, det var ju en del sex i den med.

Fifty Shades of Grey” av E.L James. Ja, jag kommer under en dag bli sedd, publikt, med denna bok på stranden. Men jag tänker så här; hellre på stranden i Spanien än hemma på bussen. Och ehm, ja, obekväma, dåligt skrivna sexscener?

Charlotte Hassel” av Frida Skybäck. Jag vet vad ni tänker nu; ska hon bara läsa romance på resan?! Svar: verkar som det.

Katedralen vid havet” av Ildefonso Falcones. För att jag vill läsa något av en spanjor/spanskspråkig författare när jag befiner mig i Spanien.

Soulless” av Gail Carriger. För att alla säger att den är jättebra.

The Forest of Hands and Teeth” av Carrie Ryan. Samma anledning som ovan. För inget bryter av all romans och gulligullande som mordiska zombier.

City of Bones” av Classandra Clare. För att jag har haft den i bokhyllan jättejättelänge och ännu inte hunnit läsa den.

Spirit Bound” av Richelle Mead. För att jag måste veta vad som händer med Rose! Typ nu, nu, nu.

Kan även säga att dessa böcker ska räcka till en tågresa ner till Arlanda, till en Stockholmsvistelse, (kanske) en tur-och-returtågresa till Lund samt hemfärden också. Skulle nog behövas fler böcker, men mamma har än en gång satt en maxgräns på hur många jag får ha med mig… Den glädjedödaren…

2 thoughts on “Semesterläsning

  1. Jag är imponerad av din galet långa läslista! Här läses det så långsamt, så långsamt. Ser fram emot rapport på hur offentligt läsande av tantsnusk-boken upplevdes! 🙂

    • Jag kanske är lite väl optimistisk när det gäller den där läslistan. Rapport på ”50 Shades of Grey” kommer! Lite otur att den är på engelska, så att ingen kan missa exakt vad det är vad jag läser. 🙂

Kommentera

