Glada nyheter x2

1. Jag vet att jag ännu inte har bloggat om andra säsongen av Game of Thrones, men det kommer. Håller på att se igenom den en gång till med mitt ex, som är så fantasyoskuld att det är skrattretande – ännu roligare än att se det med min förra GoT-partner då han alla fall hade koll på fantasy, trots att han var ruggigt naiv när det kom till vad som skulle hända. Mitt ex däremot yttrar då och då meningar som ”men VAR är det meningen att det utspelar sig, det måste väl vara på Jorden!?!?!?” och ”men HUR klarar Daenerys av att gå in i elden utan att dö!!?!?!?!” (de multipla fråge- och utropstecken ska spegla hans förvirring och frustration över att inte förstå). Roligt nog så verkar drakar vara helt naturligt i hans världsbild.

Nå väl, de roliga nyheterna: CASTINGEN ÄR HÄR! Tredje säsongens karaktärer har börjat bli castade.

Vi har The Blackfish! Vi har Meera och Jojen Reed! Vi har Beric Dondarrion och Thoros of Myr! Och viktigast av allt; vi har Olenna, fucking Queen of Thorns, Tyrell! Och jag är så, så nöjd med alla valen. Ramsay Bolton och Mance Raydar väntar fortfarande på att bli castade.

För att visa hur glad jag är att vi har fått vår Olenna Tyrell, låt oss gå tillbaka och titta på lite underbara Queen of Thorns citat:

”Loras is young, Lady Olenna said crisply, and very good at knocking men off horses with a stick.”

”Here, Sansa, sit here next to me, I’m much less boring than these others.”

“Margaery, you’re clever, be a dear and tell your poor old half-daft grandmother the name of that queer fish from the Summer Isles that puff up to ten times its own size when you poke it”
“They call them puff fish, Grandmother.”
“Of course they do. Summer Islanders have no imagination”

2. Mumford and Sons släpper ÄNTLIGEN en ny skiva. ÄNTLIGEN! Den 24 september så kommer Babel ut och jag kan ÄNTLIGEN börja nöta den på Spotify. Det är otroligt att jag ännu inte har blivit less på Sigh No More-skivan.

Vet ni hur glad jag är? Så glad att jag nu kommer att posta större delen av Sigh No More-skivan i videoform här under bara för att jag inte kan bestämma mig för vilken låt jag tycker bäst om!

”Love, it will not betray you, dismay you or enslave you. It will set you free” måste vara en av de vackraste låtraderna någonsin.

Kommentera

