En boknörds uppväxt

image

Hittade denna bild i familjens fotoalbum. Tagen i juni 1993 och föreställer en knappt 2-årig Sara som fascineras av gamla Kalle Anka-tidningar från 80-talets början. Är första bilden där jag aktivt verkar läsa (alt. titta på bilderna – lärde mig inte läsa förrän år senare), på alla tidigare sitter jag mest och äter på tidningar och böcker.

För jag gillade böcker som liten. Först att ha i munnen, men även att bläddra i. Vet att vi fick köpa nya fotoalbum för att jag som 9månaders kläpp tyckte att det var så roligt att vända blad och vände med sådan entusiasm att de till slut föll sönder.

Visst ser jag koncentrerad ut?

4 thoughts on “En boknörds uppväxt

Kommentera

