Pausunderhållning: Mark Reads Bad Fiction

Jag vet, jag vet. Min inläggsbomb går inte så bra just nu. Har writer’s block – även kallad ”oh shit, är det bara en  vecka kvar till jag har tenta!?!?!?!?” (även kallad: vad har jag tänkt på de två senaste veckorna och varför har jag inte börjat tentaplugga?!). Ska försöka att bli klar med några av inläggen under veckan i alla fall. ”Eld” är prio ett.

Tills dess; Jag ger er den underbara Mark Oshiro från Mark Reads/Mark Watches.

Mark läser högt och kommenterar pinsam och dålig fiktion för välgörenhet. Och det är riktigt riktigt roligt. Roligare än när Mark i sina Buffy-recensioner ovetande har rätt om saker. Efter att ha sett Mark Reads ”Fifty Shades of Grey” så MÅSTE jag läsa den. Kommer dock aldrig kunna ta den seriöst, men jag är så otroligt nyfiken. Videoklippen är långa, men sjukt roliga att se (tycker jag iaf), speciellt att se Marks växande frustration.

 

Tips: Om ni inte har tid att se hela. Gå fram till ca 15:00 när Mark börjar att läsa om sexet. 

 

PS! Två av de roligaste sakerna jag läst de senaste veckorna har båda haft med Mark Watches Buffy att göra. Den ena var när en annan förstagångstittare kommenterade hans ”Blood Ties”-inlägg med följande meningar;
BEN IS GLORY
BEN IS GLORY
OR POSSIBLY
GLORY IS BEN

Och nästa person svarade med: Do we suspect there may be some kind of connection between Ben and Glory?. Buffynördar kommer att förstå.

Eller när Mark råkas ha rätt. Som i reviewen till ”The Trial” (Angel 2×09) där han skrev följande; ”I also understand that there’s another layer to this, though, because turning Darla into a vampire again could have utterly disastrous complications. What if she turns against Angel and his friends? What if she decimates Wolfram & Hart?

Kommentera

