Hej världen!

Hej bloggen!

Förlåt för att jag har övergett dig (er)! Jag har dåligt samvete, för jag har egentligen ingen ursäkt för att inte ha uppdaterat, mer än att jag har varit lat och inte orkat ta mig tid trots att jag flera gånger har tänkt skriva något. En annan anledning är att jag inte har läst något sedan jag kom tillbaka till Umeå. Eller jo; jag har läst ”Thirteen Reasons Why” av Jay Asher under påsklovet som jag ännu inte har bloggat om och jag har läst ungefär halva ”Delirium” – men sedan klarade jag inte av att läsa längre. Kändes fel att läsa en bok där det är så tydligt att man ska förfäras över att kärlek är förbjudet och att de opererar sig för att inte kunna bli förälskade när en liten del av en önskar att man kunde få genomgå den där operationen.

Jag har alltså ägnat hela förra veckan att tycka synd om mig själv – och värre blev det när jag fick urinvägsinfektion och verkligen blev en plåga att umgås med.

Idag när jag kom hem från skolan möttes jag av något mystiskt i min brevlåda. En postavi… utan någon som helst information. Bara adresserad till mig med namn… utan fullständig adress. (Seriöst! Jag bor på Xvägen 1A och avin hade adressen X 1A, inte ens ”-vägen” eller staden angiven). Så jag begav mig till ICA… och fick en riktigt trevlig överraskning.

Nu ska jag börja läsa igen. Min depression har övervunnits av vårens mest efterlängtade bok. Nu ska jag läsa ”Eld”.

6 thoughts on “Hej världen!

  1. Åååååh!! Men det är helt ok att tycka synd om sig själv ibland. Och här kommer jättepepp!!! Fast jag misstänker att ”Eld”-gåvan också peppade dig rejält. Vilken fantastisk överraskning 😀

    • Ja! Jag blev jättejätteglad! Och sedan så skyndade jag mig in på adlibris för att se om de hade hunnit skicka min förhandsbeställda bok… bara för att upptäcka att jag visst hade glömt att trycka på bekräfta 😀
      Enda gången jag blivit glad över att en beställning inte blivit bekräftad.

Kommentera

