Berättelsen om när jag blev starstruck…

Det var en helt vanlig dag och solen hade till slut tittat fram i Umeå. Vädret var underbart, den där sortens vårväder som gör att man bara vill sitta ute i solen och njuta. Men inte för den lilla studenten.

Med två tentor innan påsk och dålig koll på stora delar av kursen så slet hon från tidigt på morgonen med studierna. Allt för att kunna ta ett välförtjänt avbrott och gå på Littfest där författarna Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren skulle prata om sin bok ”Cirkeln”.

Samtalet mellan de båda författarna och Johanna Lindbäck var jätteroligt att lyssna på, men efteråt skulle den lilla studenten få boken signerad.

Hon gick fram till det skräckinjagande författarparet med sitt exemplar av ”Cirkeln”.

Hjärnan: Säg något!
Studenten: …
Sara BE: Hej, vad heter du?
Hjärnan: Presentera dig!
Studenten: Sara
Sara BE: Med eller utan h?
Hjärnan: KOM IGEN! Identifiera dig!
Studenten: Utan h.
Hjärnan: ÄR DU HELT HJÄRNDÖD, GÖR NÅGOT!!!
Studenten ler fånigt: Tack

Och så gick studenten iväg och snipp snapp snut så är sagan om hur jag träffade Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg slut!

/ En väldigt fånig läsare och feg bokbloggare som blev bländad av ”Cirkeln”s framgång och  inte ens kunde fungera som en normal social person i författarnas närvaro, men vars bok numera är så här fin:

image

9 thoughts on “Berättelsen om när jag blev starstruck…

  1. Åh vad söt du är. 😀 Det var i princip så där jag reagerade när jag för några år sedan fick min ”Det fattas en tärning” signerad av Johanna Tydell. Fast jag rodnade helt vilt.
    (Jag sitter och skriver ett mejlsvar btw. Håll utkik i helgen!)

    • Haha, jag skäms jättemycket nu också. För jag borde ju verkligen ha sagt något, jag har ju bara kommenterat på Saras blogg i nästan två år 😀

      Jag såg att jag fått det! Jag lovar att svara så snabbt som möjligt 🙂

  2. Tror att man aldrig riktigt vet på hur det blir när man träffar en idol. Jag fick en gång mina skivor signerade av Marit Bergman efter en spelning och kunde också bara stappla fram mitt namn och typ ”konserten var jättebra”. Så många andra smarta saker det hade funnits att säga!

    • Det är så konstigt, för jag hade faktiskt saker som jag hade tänkt säga, men när det väl gällde så var det som att det låste sig :p

      Åh, vad roligt att få möta Marit Bergman!

  3. Hahaha, åh det här så patetiskt, men jag undrade om det var du men vågade inte fråga. Tänkte att jag borde känna igen dig efter att ha sett din bild på Facebook! Sedan har jag gått och tänkt: ”Jag undrar om det var hon, eller om hon kanske fick förhinder …”

    Hur som helst – så himla synd att ingen av oss vågade säga något, hoppas vi får fler chanser! 😀

    Tack för att du slet dig från ditt tunga tentapluggande och kom och lyssnade! 🙂

    PS Skämmas tycker jag i a f att du inte ska göra.

    • Haha, det är så typiskt. Visste inte om du kände igen mig, för jag tyckte att du kollade lite speciellt på mig när du skrev i boken. Jag hade ju t.o.m planerat vad jag skulle säga. Kanske var därför det låste sig.

      Till nästa gång lovar jag att jag ska träna upp mina sociala skills! 😀

      Det var riktigt roligt att lyssna på. Tyckte att det var precis rätt balans mellan personligt samtal (mellan er och Johanna) och samtal om sånt som rörde boken och som behövdes för att de i publiken som inte läst Cirkeln/är inne i genren skulle känna sig inkluderade 🙂

      • Haha, dito!

        Åh, vad bra och skönt att höra. Vi hade väldigt roligt, men man vet ju aldrig om det blir för internt … Det var roligt att prata med en annan författare om boken.

        PS Något konstigt hände när jag skulle svara på det här svaret och kommentaren dök upp längst ner i stället … Du får gärna radera den om du vill. 🙂

        • Jag tyckte då inte det. Dock så har jag ju ganska bra koll på dig och Mats i och med bloggar och twitter och att jag har sett ganska många av era intervjuer tidigare, men det verkade som att de andra i publiken uppskattade det också 🙂

Kommentera

