Post-bokrea bokbeställning

Jag tycker synd om mig själv. Det är svårt i skolan och det är svårt med livet. Vad passar då bättre än att köpa ÄNNU fler böcker, bara veckan efter att min bokhylla utökats efter bokrean?

Följande böcker får komma hem till mig;

City of Bones” av Cassandra Clare
The Princess Bride” av William Goldman
Broken Kingdoms” av N.K Jemisin
Det var vi som var Mulvaneys” av Joyce Carol Oates
Lilla himlafågeln” av Joyce Carol Oates
Delirium” av Lauren Oliver
The Virgin Suicides” av Jeffrey Eugenides
Thirteen Reasons Why” av Jay Asher

Först; bli inte orolig för min hälsa. Det är bara en tillfällighet att jag har köpt två böcker om tonårstjejer som tar självmord i samma beställning. Då tycker jag att det är mer ohälsosamt att jag har köpt ”The Princess Bride” endast för att Mark ska läsa den härnäst i Mark Reads och jag får panik av att inte kunna följa Mark Reads under en halv månad och alltså måste hinna läsa boken innan/läsa boken samtidigt som honom.

PS! Har jag nämnt att jag fyndade Tana Frenchs ”Till skogs” för ynka noll kronor i fredags? Gick in på Akademibokhandeln här på campus i fredags för att köpa en penna och hittade ett bord med en skylt med de underbara orden: BÖCKER BORTSKÄNKES. Fynd, fynd, fynd. Tyvärr hittade jag inget annat. Höll på att ta med mig ”Vass egg” av Gillian Flynn först då min hjärna bara reagerade på Flynn och först inte komme ihåg att ”Vass egg” = ”Sharp Objects” och att jag redan har läst den.

2 thoughts on “Post-bokrea bokbeställning

Kommentera

