Jag är en slarver

Förtydligande: Upptäckte precis att jag råkats lämna kvar ett BLABLABLABLA i min recension av ”Svart flicka, vit flicka”, precis efter att jag började att skriva om rasistiska trakasserier. Så för att inte de 11 personerna som har klickat på inlägget sedan det publicerades inte ska tycka illa om mig så vill jag ge en förklaring.

Det är inte: mitt sätt attförringa trakasserier eller rasism eller på något sätt visa att jag tycker att det bara är tjatigt eller dylikt att reagera på det…

Utan är: mitt sätt att få ett någorlunda bra flöde i mitt inläggsskrivande, särskilt vid recensioner där jag tycker att det är extra knepigt att få ihop en bra, relevant beskrivning av handlingen (som inte låter som en otroligt dålig baksidetext). Jag brukar därför stoppa in ett BLABLALBLALBLA när jag blir less och gå vidare med att skriva om något annat. I vanliga fall så brukar jag gå tillbaka och ta bort detta BLABLABLABLA och ersätta det med riktig text, men verkar i detta fallet helt ha missat det.

(Jag kör med samma teknik i skolarbeten också  och det har hänt mer än en gång att jag har skrivit klart ett textstycke, men glömt att radera BLA-et, vilket alltid leder till röda frågetecken i marginalen.)

Kommentera

