Musikpaus II

Det har bara gått 2 månader av 2012 och jag har redan hittat två album som tävlar om att bli ”Bästa skiva 2012”;

Born to Die av Lana Del Rey, som är underbar i sin helhet. Tror inte att det finns en enda låt på hela skivan som jag inte tycker om. Titellåten är den som har fastnat bäst, men gillar även Dark Paradise och Off to the Races lite speciellt mycket. Och så Video Games förstås… Och…

Lion’s Roar av First Aid Kit är också helt underbar. Lion’s Roar har gått på repeat sedan början av året och King of the World är numera min ”jag går till skolan”-låt där jag lyssnar på glad musik och försöker att peppa inför att sitta på föreläsning i 4 timmar (fast den har mer och mer börjat bli utbytt mot Ghosts – Laura Marling).

Samt denna låt;


Har jag nämnt hur mycket jag gillar instrumental musik?

Kommentera

