Fredagsenkät

Och en liten fredagsenkät från Helena.

Vad läser du just nu?

Oksa Pollock: Det sista hoppet” av Anne Plichota och Cendrine Wolf, samt ”The Sign of Four” av Arthur Conan Doyle.

Bokens första mening

”Ett gossebarn skulle ha uteslutit varje möjlighet” och ”Sherlock Holmes took his bottle from the corner of the mantlepiece, and his hypodermic syringe from its neat morocco case.” . Sherlock är dekadent som vanligt.

Hur fick du tag på boken (köpt/lånat, etc)?

”Oksa Pollock…” är ett recensionsexemplar från Rabén & Sjögren och ”The Sign of Four” kommer från en samlarvolym, ”Sherlock Holmes: The Complete Novels and Stories Volume I” som jag köpte när bloggen var nystartad… eller så var det när jag hade min gamla blogg? Jag vet i alla fall att jag har bloggat om hur billigt det var och hur många sidor man fick per krona.

Vad tycker du så här långt?

”Oksa Pollock…” har jag precis kommit in i på riktigt, tyckte att de första 200 sidorna var lite utav en transportsträcka, men nu börjar det bli spännande, och ”The Sign of Four” är myspysigt London á la slutet på 1800-talet.

Vad tänker du läsa sedan?

Ja du, har ingen som helst aning. För många valmöjligheter.

Kommentera

