Bokrea 2012

Jag har gått bananas på bokrean i år. Förra året så köpte jag 11 böcker bokrean, varav jag i skrivande stund har läst 4 st, så inte ens 40 % av de inhandlade böckerna är lästa. I år så är jag redan uppe i  15 st redan.

Adlibris: Tema ungdomslitteratur

Ondvinter” av Anders Björkelid – dags att ge svensk fantasy en chans.
Naomi och Elys kyssförbudslista” av Rachel Cohn och David Levithan –  för att jag älskade ”Nick och Norahs oändliga spellista”.
Reckless” av Cornelia Funke – för att omslaget påminde mig om YED och för att jag måste vara en av de få personerna i min åldersgrupp som aldrig har läst något av Funke.
Var är Alaska” av John Green – för att jag älskar John Green och hans bror Hank, men har aldrig läst någon av hans böcker.
Det förtrollade urverket” av Philip Pullman
Bride’s Farewell” av Meg Rosoff
Justin Case” av Meg Rosoff
Slutet på Mr Y” av Scarlett Thomas
Voice of the Gods” av Trudi Canavan – fråga mig inte varför… kanske för: fantasy på engelska för 20 kr?

Bokus:

The Moonstone” av Wilkie Collins
String of Pearls: A Romance – The Original Sweeney Todd” av Thomas Peckett Prest – för att jag gillar Sweeney Todd.
The Enchantment of Lily Dahl” av Siri Hustvedt – med fult omslag som skriker 80-talet i mina ögon.
Mortal Remains” av Kathy Reichs – för att jag alltid köper en (denna gång två) Reichsböcker på bokrean och sedan aldrig läser dem då jag har fastnat på bok nummer 5 i serien, ”Fatal Voyage”, då den handlar om en flygolycka och jag är jätteflygrädd.
Break No Bones” av Kathy Reichs
The Library of Shadows” av Mikkel Birkegaard – för att den handlar om böcker!

Hade egentligen beställt 5 böcker till från Bokus, men de hade alla hunnit ta slut. Bland dem var ”The Reader” av Bernhard Schlink och ”The Terror” av Dan Simmons.

Av dessa så tror jag ”Var är Alaska?” och ”Naomi och Elys kyssförbudslista” har störst chans att bli lästa. ”Voice of the Gods” är det nästan 0 procents chans att jag kommer att läsa, då det är tredje delen i en fantasyserie och jag först måste ta mig igenom del 1 och 2 (samt få tag på dem) för att kunna läsa den.

Kommentera

