Trailer: Game of Thrones S02

Jag vet att jag är jätteseg på att blogga just nu, men det kommer att bli bättre nu i slutet av veckan. Tills dess;

Jag börjar bli riktigt, riktigt peppad. Och glad över att de verkar ha med den fullständigt fruktansvärda scenen med Sansas klänning. Trodde att de skulle ta bort den på grund av Sophie Turners ålder. Men: varför är Cat med Littlefinger? Var träffar hon honom? Med Renlys armé?

Edit: Alltså när jag säger att jag är glad att de har med scenen där Sansa blir slagen och får klänningen avsliten i tronsalen så menar jag inte det som i ”yay, vilken bra scen!”, för jag blir illamående, besvärad och vill bara gråta när jag ser det, utan jag menar det som i ”yay, om de kan visa de riktigt obehagliga delarna som Sansas kapitel i boken nästan helt består av trots att Sophie Turner är under 18 år, då kan de visa en för mig väldigt viktig scen i slutet av boken”. Jag kommer däremot att drömma mardrömmar om den där sekunden i trailern i flera dagar.

Kommentera

