Modelland: The Editorial

Jag har lite svårt att få ihop en recension, för det finns bara så mycket jag skulle vilja ta upp, så medan jag bestämmer mig för vad som ska få komma med och vad som ska sållas bort så kan vi ju ta och en titt på den där editorialen som de gjorde i Top Model?

00:53 Tookies mamma, med det ännu knäppare namnet Cremalatta ”Creamy” de la Creme (née Defacake – HAHAHAHA, jag skrattar fortfarande åt det där. Vet Tyra vad defecate betyder? Vad det ett medvetet val?), har en porslinsdocka vid namn Bellissima som hon alltid bär med sig på. Creamy är för övrigt den mest en dimensionella karaktären som någonsin skrivits och det faktum att hon lyckas vara så manipulativ är för mig helt ofattbar då ingen tänkande människa någonsin skulle lita på henne för fem öre.

00:55 Det beskrivs på var och varannan sida, i alla fall i början, hur Tookie älskar att äta sprutgrädde direkt från burken. Hon har ett kylskåp – fullt med mat och vispgrädde – i sitt skåp på skolan och väl i Modelland så har hon en magisk brosch som hon kan gömma en sprutgräddeflaska i så att hon kan stilla sin hunger. Jag säger: hyperthyroidea.

00:59 Modelland luktar blodapelsin.

01:03 Jag vet seriöst inte vad det där med tandborsten är för något.

01:05 Tookies crush Theophilius har ”Välj Theophilius till Class President”-knappar och han råkar att tappa en, vilken kanar igenom halva skolan, med Tookie halvt psykotiskt efter och till slut så hamnar den i en container – och Tookie dyker i efter, för hon måste ha just den knappen. Bokstäverna på knappen har ramlat av och nu säger den bara TOOKE – trots att jag gissar att knapparna var tryckta och inte hade bokstäver som kan ramla av.

01:14 HAHAHA, tumscenen! Låt mig bjuda på bokens version;

His thumb touched both of her lips, then entered her mouth just a little bit […] his thumb lingered between her lips and made slight contact with her tongue […] she closed her lips on his thumb, locking it inside her mouth, her body betraying her.

8 thoughts on “Modelland: The Editorial

    • Jag med! Vissa saker i boken är bara ännu sjukare när man försöker att visualisera dem – tror att Modelland skulle vara vissa filmskapares drömfilm med bara en massa konstiga saker överallt. 😀

  1. Hahaha! Ser fram emot din recension.
    Argh, vad jag tycker illa om det där ”oooh, jag är så smal, men jag äter hela tiiiiden”. Inte nog att man ska vara pinnsmal, man ska dessutom vara det OCH kunna tryck ai sig grädde. Visst, det finns absolut människor som har ämnesomsättning på den nivån, men annars är det bara ett sätt att göra ett ideal som är ouppnåeligt för de flesta ännu mer omöjligt …

    • Ja! Jag stör mig också på det. Särskilt som det görs en ganska stor grej av att Tookie inte motionerar heller. Eller, om man säger så här; hon får Bella Swan att se ut som världens mest graciösa person. Tookie kan knappt röra sig en millimeter utan att ramla omkull, så jag tvivlar på att hon utför mycket kroppsarbete på fritiden.

  2. Pingback: Mark Reads Modelland « Saras perspektiv

Kommentera

