Årets första bok utläst

Och nu har jag avslutat årets första bok: ”A Feast for Crows”… och jag måste säga att jag både vill och inte vill kasta mig över ”A Dance With Dragons” på en gång. Med tanke på att det tar GRRM 5-6 år att skriva en bok så kanske det är bäst att dra ut på tiden lite – ”The Winds of Winter” lär ju dröja något år.

Kan bjuda på det absolut roligaste stycket i hela boken: på sista sidan, innan appendixen, så har Martin skrivit ett efterord där han förklarar varför flera av huvudkaraktärerna inte är med i den här boken, att det kommer att komma en bok som berättar deras historia… och så kommer det, raden som fick mig att skratta hysteriskt (seriöst!) i säkert två minuter: ”...and all the rest of the characters you love or love to hate will be along next year (I devoutly hope) in A Dance With Dragons”. Skrivet i juni 2005.

Ah, sweet summer child.

2 thoughts on “Årets första bok utläst

  1. Sv: Du verkar med än lovligt besatt av George R R Martins ”A Song of Fire and Ice” och eftersom vi tydligen har samma smak gällande Bones så kanske jag helt enkelt måste läsa lite Martin jag också…?

    • Jag är väldigt enkelspårig ibland, men ”A Song of Ice and Fire” är en riktigt bra fantasyserie. Det är lite fantasyinslag till att börja med, men däremot väldigt många fantastiska karaktärer.

Kommentera

