Bloggtips: Mark Reads

Jag ber om ursäkt för mitt dåliga bloggande, men jag har bara svårt att få något gjort just nu. Har flera halvfärdiga inlägg, men det är svårt att få dem färdigskrivna… Jag börjar, skriver halvvägs och får sedan writer’s block och vet inte vad jag vill ha sagt.

”Modelland” har legat liggande sedan mitten av december och jag kommer snart att ta upp den igen och fortsätta. Känns bara att under den lilla lediga tid jag har just nu (tenta igen nästa vecka) så finns det så mycket mer lockande saker att göra; som att se på Buffy S05, läsa ”A Feast for Crows”, som jag snart kommer att läsa ut – bara jag kommer över att Cersei är riktigt, riktigt psycho och tar mig igenom hennes kapitel – och läsa Mark Reads/Mark Watches.

Åh, Mark. Det började med att jag läste igenom hela Mark Reads Twilight, i vilken han läser hela Twilight-serien och kommenterar varje kapitel och sakta bara blir mer och mer upprörd. (Jämför gärna hans reaktion som saker som händer i de första kapitlena och i slutet av Breaking Dawn så får ni se en stegring i upprördhet).

Mark har även läst Harry Potter och The Hunger Games, två serier som jag snart ska ta och läsa hans reviews på, men i och med Harry Potters längd så tror jag att jag ska försöka sprida ut det. Hm, typ tre reviews varje dag till frukosten?

Marks catch phrase är ”You are not prepared” då han har INGEN som helt koll på de otroligt populära serierna han ser/läser handlar om. Seriöst! Just nu läser han The Fellowship of the Rings och detta var vad han visste innan läsningen började. Underbart. Älskar’t. Speciellt under hans nuvarande Mark Watches Buffy the Vampire Slayer där han verkligen inte vet vad som kommer att hända – och blev genuint överraskad av att Angel var en vampyr. Oh, sweet summer child.

Men det bästa av det bästa; Mark Reads: A Storm of Swords. En kavalkad av chockade uttrop och WHAT THE FUCK! Jag älskar det. Jag ser fram emot tredje säsongen av Game of Thrones bara för att jag vill se allas reaktioner, alla stackars oförberedda tittare. Jag twittrade ju min egen reaktion under läsningen:

saraaandersson: Det var inte en ljus framtid, det var ett tåg #astormofswords. Fan G.R.R, nu får du väl ge dig!

Nu ska jag fortsätta läsa Mark Reads! Gör det du också!

Kommentera

