Vad är det med hysterin kring denna man?

Det här inlägget kommer nog bara att ge mer vatten på kvarnen, men strunt samma om det blir lite värre än vad det redan är – det skadar ju ingen.

Min statistik har varit riktigt knasig sedan mitten av sommaren då jag skrev ett inlägg om en hawaiiansk man som gärna visar upp sina välformade bröstmuskler på film och TV. Det går inte en dag utan att hans namn dyker upp på listan över sökord som har fört folk till min blogg och nyss när jag gick in på mitt bloggerkonto för att kolla en sak så såg jag att tidigare nämnda inlägg har fått något så knasigt som över 4000 (!!) träffar! Denna man, vars namn börjar på Jason M och slutar på omoa, har dessutom varit anledningen till att 1300 (!) personer googlat på hans namn och tagit sig till min bloggerblogg. Bara idag så har 7 personer läst inlägget… och det är inte ens ett bra inlägg!

Förutom att googla på hans namn så är följande de nästa vanligaste sökorden:

Conan the Barbarian (+/- namn)
Khal Drogo (+/- namn)

Det känns på något sätt lite bisarrt. Min blogg har blivit en reklampelare för att titta på Jasons bringa, vilket inte direkt är dess syfte, men samtidigt så är det nästan lite skrattretande roligt. Jason fangirls, ni är så välkomna att titta och den dag som Jason-statistiken går ner så kommer jag att veta att intresset har svalnat – eller att någon annan bild har kommit högre upp på Googles resultatlista än de som jag har använt i mitt inlägg.

(Däremot så är jag stolt över att Natalie Dormer verkar vara ett av de vanligare sökorden. Hon är ju så härlig!)

Kommentera

