Fantasyhöst: Grattis Frodo och Bilbo

Har börjat att läsa ”The Fellowship of the Ring”, då jag måste ta tag i Tre om tre utmaningen samt att jag verkligen känner för lite Tolkien-nostalgi just nu. Perumov får vänta ett tag, även om ”Diamantsvärdet och träsvärdet” verkligen har börjat ta sig.

Så började jag med boken och vad upptäcker jag? Jo, att Frodo och Bilbo visst fyller 33 respektive 111 år på, ja gissa vad, torsdagen den 22 september. Det ni! Så ett stort grattis på Bagginsarna på deras stora dag.

Rolig upptäckt nummer 2: Frodos pappa heter visst Drogo… Är det bara jag som får konstiga associationer?

3 thoughts on “Fantasyhöst: Grattis Frodo och Bilbo

Kommentera

