En slags uppdatering

Det här blivit väldigt mycket på sista tiden och med tanke på hur mycket tid som nollningen har tagit så ligger jag lite efter i min pluggplanering och kommer att behöva ägna ganska mycket tid åt hjärnans anatomi kommande veckan, så det kommer nog fortsätta att vara dåligt uppdaterad hela veckan ut – särskilt med tanke på att jag är jätteförkyld som ett resultat på diverse aktiviteter ute i regnet samt sena kvällar.

Jag håller på att läsa ”Diamantsvärdet och träsvärdet 1” men har inte kommit så långt. Hittills så är jag inte så imponerad av vad jag har läst, tror att alla Tolkien-blurbar kan ha dragit ner mitt intryck av boken rejält. Hoppar mellan en massa olika karaktärer och en del var t.o.m i första person, medan alla andra berättas i tredje person. Det är inte snyggt skött som hos Martin heller, utan delarna är så korta och rör knappt karaktärernas tankar och personlighet alls, så jag har hittills inte kunnat knyta mig an till någon. Hoppas att det blir bättre.

Har för övrigt skaffat Spotify Premium nu (äntligen!), så nu kan jag lyssna på Adele, Mumford & Sons och Florence + The Machine igen, yay! Har haft dem spärrade sedan i början av maj pga ”max 5 lyssningar per låt”-regeln på Free-kontona.

Kommentera

