Vi ses när vi ses

Vill varna för att det nog kommer att bli väldigt dåligt uppdaterat här på bloggen under de kommande dagarna. Snart kommer min pojkvän hem från jobbet och då så ska vi umgås och säga hejdå till varandra, vilket alltid är lika jobbigt då det nog kommer att ta över en månad innan vi ses igen, och imorgon åker jag tillbaka till Umeå…. tillsammans med min mamma och syster. Eftersom min lägenhet då är hijackad av dessa och det är svårt att hitta lite lugn och ro när man är 3 personer på 25 kvm så blir det nog inte förrän på söndag-måndag innan bloggen uppdateras igen… och då drar ju nollningen igång.

Har ca 60 sidor kvar i ”Assassin’s Apprentice”, så recension kommer snart. Har tyvärr desto mer kvar i ”The Little Stranger”, då jag inte vågar läsa den när jag är ensam efter att ha blivit varnad för en jätteläskig spökscen. Frågan är ju då om jag kommer att våga läsa ut den alls, då jag nu ska tillbringa nätterna de kommande 9 månaderna i stort sätt ensam. Blir väl utläst någon gång till jul alltså. Får ta mig i kragen, det är ju synd på en sådan bra bok!

PS: Måste nog ta och lägga till ”The Hundred Thousand Kingdoms” av N.K Jemisin, som bland annat Sara har skrivit om i så positiva ordalag, i min fantasyhöst. Fingrarna slant på Adlibris och plötsligt så var jag även stolt ägare till två av mina Astrid Lindgren-favoriter; ”Bröderna Lejonhjärta” och ”Mio, min Mio” i pocket. De borde väl också gå att räkna in under fantasyhöst, eller hur? (Och nu när de lika håller på – när kommer ”Ronja Rövardotter” på pocket?)

2 thoughts on “Vi ses när vi ses

Kommentera

