Bokpaket hämtat

image

Har varit och hämtat mitt paket med böcker till min fantasyhöst. Blir alltid genererad när jag står där och de kommer ut med paketet, särskilt denna gång då paketet var större än vanligt. Försökte bortförklara det med en vit lögn om kurslitteratur… Och just då gick hörnet sönder och ”Wizard’s First Rule” ramlade ut. Oops… (Var ju trots allt inte en total lögn, då det trots allt är kurslitteratur till min egna administrerade kurs).

Incubus” av Carol Goodman råkades bara halka med i beställningen. Ett av två misstag med beställningen, men ett trevligt sådant. Det andra var inte lika roligt. Trodde mig ha beställt Legends-anatologin med George R.R. Martin… upptäckte att så inte var fallet. Det här är ”Legends 3” och inte ”Legends 2”. Nå väl…

(I bakgrunden skymtas lite utav min fantasyhylla om någon är intresserad. Visste inte vad jag skulle göra av ”Eldfödd” så den blev insorterad under fantasy)

4 thoughts on “Bokpaket hämtat

  1. Haha, ja det är ju inte omöjligt!
    Vet egentligen inte varför jag alltid blir så generad. Tror att det är för att jag redan har 100+ olästa böcker hemma och får lite dåligt samvete för att jag köper fler 😀

    • Det går liksom inte att sluta köpa böcker bara för att man har högvis hemma. Det kommer ju nya hela tiden och så finns det en jättesnygg omslagsserie och man måste ju ha alla i matchande och kanske så utgår just den omslagsserien snart osv.

      För varje bokbeställning jag köper så är det alltid 1-2 böcker som blir liggande ett längre tag, spelar ingen roll om jag är jättepeppad att läsa dem just när jag köper dem.

Kommentera

