Utmaning

Pocketlover kör en utmaning under hösten: Tre på tre.

Det hela är mycket enkelt. Du kan välja att läsa en trilogi, tre böcker av samma författare, tre böcker i samma genre, de tre första i en serie, tre böcker från samma land, tre som börjar på samma bokstav – you name it! Och de tre du väljer ska du slutföra inom tre månader.”

Självklart så kommer jag att delta. Gillar utmaningar, och trots att jag fortfarande har 5 bokstäver kvar på Alfabetsutmaningen så kör jag på en till. Då är ju frågan bara vilket tema jag ska välja. Jag kan ju fega och säga ”tre böcker i samma genre”, men då jag har fantasyhöst så känns det som att spela det lite väl säkert. Tror istället att jag väljer att läsa en trilogi då jag lika ska läsa om Tolkiens mästerverk Härskarringen under hösten.

Tänkte även på om man skulle ta tre av Nick Perumov, men då jag helst vill läsa om tidigare nämnda trilogi innan jag går in på hans Tolkien-sequel ”Alvklingan” så avstår jag. Härskarringen it is!

Här med lovar jag att läsa ut ”The Fellowship of the Ring”, ”The Two Towers” och ”The Return of the King” innan november är slut och – för att lägga in lite extra spänning – innan jag får börja med ”A Feast for Crows”.

3 thoughts on “Utmaning

Kommentera

