Sayonara, Blogger!

Jag blev till slut less på Blogger och deras evinnerliga problem. Först så gick det inte att kommentera, sedan gick det inte att logga in och nu så kan jag inte ens skriva ett inlägg, då det inte går att skriva något i inläggsrutan. Så tack vare en googling och lite tekniskt arbete från min sida så är nu 1 års bloggande överflyttat till WordPress, som jag verkligen hoppas är så bra som alla säger.

Efter att ha bloggat på Blogger sedan 2007 så är jag minst sagt lite vilsen här på WordPress, men hoppas att jag får läget, layouten och bloggen under kontroll under de kommande dagarna. Tips mottages gärna.

2 thoughts on “Sayonara, Blogger!

  1. Hurra och välkommen till sekten… ehm, jag menar WordPress! 😀
    Mitt tips är att hitta ett grundtema du gillar och så fixa med widgets och liknande efteråt. De flesta widgets går ju att använda i alla teman, så det brukar lösa sig efter ett tag.

    • Tack! Jag har ägnat en stor del av eftermiddagen med att försöka ändra på ställen där jag har länkat till tidigare inlägg så att det är wordpress.com istället för blogspot.com, men gett upp.
      Nu blir det layout istället. (Såg även att jag hade som inställning att alla kommentarer skulle godkännas, vilket nu har tagits bort.)

Kommentera

