Hur man klättrar på bloggtopplistorna

Tips: Om ni vill ha många träffar – skriv ett inlägg om Jason Momoa. Under veckorna som har gått så har mitt inlägg om Jason Momoas inte-så-varierande utseende och beteende i olika roller klättrat upp till och gått förbi det inlägg som förut var det mest lästa… och det fortsätter att rulla på. Varje dag så läser 20-30 personer mitt Jason Momoa-inlägg och det finns ingen hejd på det hela. Varför är Jason Momoa så populär just nu och hur kommer det sig att alla dessa personer kommer till min blogg?

Jag har provat att googla på Jason Momoa och min blogg kommer inte upp förrän på (typ) sidan 25.

2 thoughts on “Hur man klättrar på bloggtopplistorna

  1. ”Varför är Jason Momoa så populär just nu ” För att han är så het i Game of Thrones såklart 😛

    Mitt inlägg där jag länkar till Game of Thrones boxen på adlibris är mitt inlägg som får mest besökare, helt galet hur många. Har flera hundra mer visningar än något annat inlägg.

  2. Det är bara så sjukt att jag – på min blogspotblogg – fick 30-40 träffar varje dag på just Jason Momoa. Fast förstås – många har ju fått upp ögonen för Jason och hans magrutor nu tack vare GoT och Conan the Barbarian, så det kanske inte är så konstigt 🙂

    (De vanligaste sökorden under en vecka var ”dör Eddard Stark?”, så jag förstår att Game of Thrones är väldigt väldigt populärt).

Kommentera

