All that is gold does not glitter

Eftersom jag börjar att få riktigt dåligt med plats på min laptop (som jag förövrigt fick som julklapp när jag gick i åttan, you do the math) så har jag under senaste halvtimmen suttit och tagit bort riktigt onödiga dokument … och även hittat riktiga guldgruvor från svunna tider. Roligast var ändå när jag hittade ett dokument döpt till ”Min älsklingsdikt” och hittade denna där i:

”All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.”

Gissa varifrån?

3 thoughts on “All that is gold does not glitter

  1. Korrekt! Det här väcker minnen från min värsta SoRnörd-period på mellanstadiet, trots att det här var något år efter det, och det var inte vackert.

Kommentera

